MeLoDiC

دلتنگم ! برای روزهای بی تو ... :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

دلتنگم ! برای روزهای بی تو ...

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۶ ق.ظ



* گاهی دلم هوای عطر و بوی عود خانه ی مادر بزرگ را میکند ... دلم پر میکشد برای آب پاشیدنهای صبحگاهی و جارو کشیدنهای مداوم ... برای روزهایی که غذا را بر روی آتش بار میگذاشتند ! برای روزهایی که ظرفهای مصرف شده را در کنار رودخانه با خاکستر آتش شستن ... 

برای منزل مادربزرگ ! برای روزهایی که می نشستم بر روی طاق و مادر بزرگ با آن عظمت زنانه اش حیاط را با جاروی بلندش که از جنس ( گندجارو - گندم بینا ) بود تمیز و یکدست میکرد ... 

برای گلهای ریسه کرده اش بر روی پرچین های چوبی ِ همراه با سیم خاردارش ... برای زمزمه های زیبایش در هنگام ظریف ترین کارهای زنانه ش ! حتی برای فریاد صبحگاهی خروس بی محلش! برای گندم پاشیدنهایش ... و همزمان تی تی کردنهایش ... 

برای همان زمانها که ما بچه ها با هم بازی میکردیم و در نهایت لقمه ای نان و پنیر در دستمان بود تا از این همه شیطنت و فعالیت معده مان به سر و صدا نیفتد ... 

برای روزهایی که پیاله ها مشترک بود و همان زمانها که لیوان ها به تعداد نفرات نبود .... 

من فرزند این سرزمینم ! سرزمینی که بوی صمیمیت میدهند . بوی خانه های کاهگلی ... بوی عود و اسپند و آتش ... من زاده ی این فرهنگم . فرهنگ یکرنگی و همدستگی ... من کودک بزرگ شده در کوچه پس کوچه های خاکی منتهی شده به رود هستم ... فرزند خیابانهای سبز و پر درخت ... 

حالا اما ! فقط دلتنگشان میشوم ... 

مکتوب شده در یکشنبه ۱ اردیبهشت۱۳۹۲ساعت 10:36
  • يكشنبه ۹۲/۰۲/۰۱
  • ** آوا **

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">