MeLoDiC

شنا شناسی ... ( هنر زندگی ) :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

شنا شناسی ... ( هنر زندگی )

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۵ ب.ظ

شب بعد پیرمرد داشت دوباره از اتاقک بیرون می رفت که استاد پرسید " آیا اقیانوس شناسی خوانده ای ؟"

+ اقیانوس شناسی چیست استاد ؟

" دانش مربوط به اقیانوسها "

+ خیر استاد ، من هرگز چیزی نخوانده ام .

" پیرمرد تو نیمی از عمرت را به باد داده ای "

پیرمرد با چهره ای گرفته دورتر شد و  با خود اندیشید " من نصف عمرم را بر باد داده ام . این مرد دانشمند اینطور می گوید "

شب بعد بار دیگر استاد جوان از ناخدای پیر پرسید " آیا هواشناسی خوانده ای ؟

+ هواشناسی چیست استاد ؟ حتی اسمش را تا بحال نشنیده ام .

" عجبا ! دانش باد ، باران و هوا است "

+ خیر استاد . همانطور که گفتم من اصلا به هیچ مدرسه ای نرفته ام و هرگز چیزی نخوانده ام .

" تو دانش زمینی را که بر روی آن زندگی میکنی نخوانده ای ، دانش دریایی که زندگی ات را از راه آن میگردانی را نخوانده ای ، دانش هوایی که هر روز با آن سر و کار داری را نخوانده ای ؟ پیرمرد تو سه چهارم عمرت را به باد داده ای "

ملوان پیر خیلی ناراحت شد " این دانشمند می گوید که من سه چهارم عمرم را بر باد داده ام . پس حتما همین است "

روز بعد ناخدای پیر دوان دوان به اتاقک استاد جوان آمد و فریاد زد " جناب استاد ! آیا شما شناشناسی خوانده اید ؟ "

" شناشناسی ؟ منظورت چیست ؟"

+ میتوانید شنا کنید استاد ؟

" نه من شنا بلد نیستم "

+ جناب استاد شما همه ی عمرتان را بر باد داده اید . کشتی به یک صخره  برخورد کرده و در حال غرق شدن است . آنهایی که شنا بلد هستند می توانند به ساحل نزدیک برسند . اما آنهایی که شنا نمی دانند غرق می شوند . متاسفم جناب استاد . شما حتما جانتان را از دست میدهید .

شاید شما همه ی " شناسی " ها ی دنیا رافراگیید اما اگر شناشناسی یاد نگیرید همه ی مطالعات شما بی فایده است . شاید کتابهایی در مورد شنا بخوانید و بنویسید . شا برید جزیی ترین جنبه های نظری بحث کنید اما اگر خودتان از رفتن به داخل آب خودداری کنید این چه کمکی به شما می کند ؟ باید شنا کردن را یاد بگیرید .

برگرفته از کتاب " هنر زندگی " – ویلیلام هارت

  • پنجشنبه ۹۸/۰۵/۱۷
  • ** آوا **

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">