MeLoDiC

هر بار این درُ محکم نبند نرو ... :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

هر بار این درُ محکم نبند نرو ...

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲ ب.ظ


مداحی زیبای زنده یاد " حسین سعادتمند " ... 

* مـن هیچ وقت مثل افراد موج سوار نبودم . نه موج سواری روی موج ِ دریا ! نه . منظورم موج سواری اجتماعی و این جور موجهاست . موجهای تبلیغاتی . موجهای روشن فکرانه . موجهای جوگیرانه ... کلا هر جایی که خیلی شلوغ شه من از اونجا فرار میکنم . اگر موضوعی بشه تیتر اخبار ، رسانه ها ، نقل سخن محافل ... من در موردش عجیب سکوت میکنم . مثل قتل ناپدری حمید صفت ،مثل قتل بنیتا و آتنا ، مثل کشتار مسلمانان میانمار ، مثل شهادت شهید محسن حججی ، مثل شروع پاییز و فرا رسیدن ماه محرم ... کلا هر چیزی که همه ازش بخوان بگن و بنویسن من در موردش نه میگم و نه می نویسم . نمی دونم حالا این خصلتم خوبه یا بد . حرف الانم خودشناسی نیست ! 

ولی خب یه چیز این روزها خیلی روی اعصابمه . تو شبکه ی مجازی اینستا به کرّات دیدم ولی در این یه مورد نمی دونم چرا نتونستم حداقلش اینجا سکوت کنم . حالم بهم میخوره از مداح هایی که اسم خودشون رو میذارن مداح اهل بیت ، اونوقت میان ریتم مداحیشون رو بر پایه ی ترانه هایی میزارن که خودشون هم اظهار دارن که نه اون ترانه هنره و نه اون خواننده هنرمند ... واقعا جای تاسفه ! 

+ داداش خیلی هنرمندی بگو از خودت چه هنری داری ! جز عربده کشی !!!

البته من ترانه ی فوق الذکر رو دوست دارم:)  

بعدا نوشت :

لازم شده یک توضیح اضافه بدم ...

خداییش اصلا فکرشم نمیکردم لازم به توضیح باشه ، چون کاملا واضح و روشن ِ که منظور من عده ای از مداحان بوده نه همه . 

.

.

برای چندمین بار درس گرفتم که اینجا هم باید سکوت کرد . 

  • جمعه ۹۶/۰۷/۰۷
  • ** آوا **

نظرات  (۹)

متنو نخوندم ! مداحی خیلی خوب بود! سلام میمصادو هستم خواهشا وبلاگ بنده رو دنبال کنید باتشکر یاعلی
پاسخ ** آوا ** :
اتفاقا متن مهم تر بود تا فایل صوتی :) 
سلام
خوبید ؟
خیلی وقت بود سر نزده بودم .... خوشحالم که هنوز مینویسید ... خوش و خرم باشید بانو

پاسخ ** آوا ** :
سلام جناب مهدی 
ممنون از حضورتون ولی به جا نیاوردم . از همراهیتون سپاس
راستش من خیلی دنبال این مداحهای کله گنده نیستم برام اینجوری نیست بگم فلان مداحی رو دوست دارم وقتی جایی میرم همون کسی که می خونه و همون چیزی که میخونه برام مهمه 
الانم خدایی نمیدونم کیو میگی؟ 
پاسخ ** آوا ** :
دقیقا منظور من همون کله گنده های بی خاصیته
این سکوتُ خیلی دوست دارم ، یبارم برام نوشته بودی با هیاهو پیش نمیری و هیچ نظری نمی نویسی 
مثلا همین اول مهر ، به جای عکس کلاس اولی های امروز ،دویستا عکس کلاس اولی های سی سال پیشُ لایک زدم :|
راجع به مداحی ها اینا رو تو کلیپا میبینم  ،تو شهر ما کوردی میخونن بعد یه شعر فارسی دارن  هفت هشت سال فقط یه شعر تکرار میشه 
گلی گم کردم میجویم او را (البته شعرشم کامل نیست در اون حد همین چند خطشو تکرار پشت تکرار)
پاسخ ** آوا ** :
کلا این مدلی هستم . دقیقا چیزی که به صورت همه گیری باشه من ازش دوری میکنم . 
یکی از دلایلی که این مدت هیچ پستی رو در اینستا لایک نکردم همین موضوع بوده . فکر کنم کلا شاید 5 تا پست رو لایک کردم و شاید برای دو سه تاش نظر نوشتم. 
به هر گل می رسم می بویم او را .... 
عزاداریتون قبول درگاه حق انشالله . 
آوا خانم اجازه نداری به تمام مداح ها فحش بدی ها
یعنی چی عربده کش و مفت خور؟ ما یک آقای الف تو شهرمون داریم که تو مهدیه میان ماشاءالله هم با محتوا می خونن هم وسطش که حرف میزنن کلی دغدغه دارن و کلی هم بارشونه یک آقای ع. هم داریم اون هم همینطور...
مطمئنا باز هم داریم تو شهر شما هم مطمئنا هستند حالا تا الان به پستت نخورده دلیل نمیشه 
شک نکن که منم از هر چی مداح زیر بوته ای (اسم دار یا غیراسم دار) بدم میاد 
پاسخ ** آوا ** :
اگر مطلبم رو با دقت خونده باشی می بینی که منظورم مداح هایی بوده که مد نظرم بودن نه همه . اگر باز جوابی که در کامنت دوستان نوشتم رو خونده باشی میبینی که باز تمام سخنم روی همون دسته از مداح هاست . مداح های شهر شما برای شهر شماست . من از مداح هایی حرف میزنم که الکی الکی گردن کلفت شدن و اسلحه به دست تو خیابون راه میرن و میلیون میلیون میگیرن تا بیان اوسین اوسین کنن . 
من خودم یه بار که نه صد بار شنیدم که خیلی ها میگن پرستارها همه عقده ای هستن . گاهی خواستم توجیه شون کنم که همه مثل هم نیستن ولی خب دیگه خسته شدم . میگم بزار بر این ادعا بمونن که همه ی پرستارها عقده ای هستن . دیگه خودشون می دونن و وجدانشون و خداشون . اونوقت بااین طرز فکر مطمئنا هیچ وقت نمیام بگم همه بد هستن . نه عزیزم . کامنتها رو بخونی متوجه میشی طرف صحبت من اون دسته ی محدود و معدود هستن . نه همه . دایی های خودم مداح بودن و هستن . یه داییم جانباز شیمیایی بود .  سال پیش پر کشیدن ... 5 سال اخر عمرش صداش دیگه در نمیومد ولی باز ب عشق ائمه شعر میگفت با همون صدا می خوند تا دو سال قبل از فوتشون مداحی میکرد . من هیچ وقت همه رو با هم یکجا نام نبردم . 
براتون بُلد کردم که ببینید . 
نه ترانه گوش میدم نه از مداحی آبکی خوشم میاد :|
پاسخ ** آوا ** :
من از مداحی ِ ابکی خوشم نمیاد . ولی بعضیاشو دوست دارم . ترانه هم به وقتش گوش میدم . از هر سبکی . 
یه جا خوندم مداح‌ها (جمعش درسته؟ :دی) منتظرن ببین کی چه آلبومی میده بیرون برن تبدیلش کنن به نوحه‌
پاسخ ** آوا ** :
بی کار تر از مداح ها و مفت خورتر از اونا بازم خودشونن . حالم ازشون بهم میخوره . کاری جز عربده کشی بلد نیستن . نه خوش صدان و نه خوش تصویر ... 
:))
اینجوری میرن تو حس
پاسخ ** آوا ** :
حسشون بخوره تو فرق سرشون 
این به کنار مضامین نوحه ها این اواخر خیلی خیلی مایه تاسف شده. بعد هم اعتراض میکنی بهشون میگن اینا شعره. در شعر صنعت فلان و بهمان هست. تو نمیفهمی. و اگه بد بود چرا مردم اینقدر خوب عزاداری کردن باهاش. مثلا یه مورد جواب نوحه این بود: چرا این خوشگلا رو کشتین. : |
.
پیش یه مداحی بودم همین رو گفتم. خب خیلی از مداح ها با من و شما هم عقیده اند و این حرکت رو به هیچ وجه تایید نمیکنن. چیزی که برام جالب بود دفتر شعر این مداح بود. بعضی اشعار رو خودش گفته بود. و میگفت برای اینکه ریتم خوبی داشته باشه بر وزن فلان شعر حافظ گفتم. یا بر وزن فلان شعر مولوی. مثلا یکیش بر وزن همین شعر کجائید ای شهیدان خدایی مولوی بود. و خب طبیعتا به راحتی میتونه به نوحه ای که میخونه ریتم بده. و اتفاقا شعرش قرص و محکم تر میشه. 
پاسخ ** آوا ** :
خب بعضی شعرها قشنگن ولی اینایی که این عتیقه ها میخونن اصلا در حد خاک پای ائمه نیست چه برسه در مدحشون . مثلا ترانه ی هایده به اون زیبایی ! شعر به اون تمیزی ... چرا یه مداح ِ احمق بزرگ نام ( خیره سرش) باید بیاد اون شعر و ترانه رو با همون وزن برای ائمه بخونه ؟؟؟ حالا تغییر اشعار به مسخره ترین شکل که دیگه جای خودشُ داره . 
البته همیشه همه بد نیستن . توشون خوب هم وجود داره . من نوحه خوانی آهنگران رو دوست نداشتم نمیدونم چرا ! ولی کویتی پور رو دوست داشتم . یا اونیکه میخونه " داغ ِ عطش بر لبش ، هر قدمش دشمنی ، باز در این مهلکه یاده برادر کند ... " اسمشُ بادم رفت . اینا واقعا قشنگ می خونن . شعر هم قشنگه هر چند باز به وزن اشعار بزرگانی چون مولوی و حافظ نیست 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">