MeLoDiC

آیا لیلیوم خر است ؟؟؟ :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

آیا لیلیوم خر است ؟؟؟

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۲۶ ق.ظ

* بـوی گند لیلیوم خر است . یه خر با تمامی خریت ... 

سر درد ناشی از بوی لیلیوم حتی خرتر است ... 

و ملتی که علیرغم یادداشت "آوردن گل طبیعی ممنوع" باز لطف میکنن گل طبیعی میارن اونم حاوی لیلیوم !!! اسمشون رو چی میشه گذاشت ؟؟؟ 

ملت بزرگوار گل طبیعی بردن برای بیمار به چند دلیل ممنوعه . اول اینکه کلی آلودگی از محیط بیمارستانی جذب گل میشه و بعد اگه این گلها به منزل برده شن که اکثرا هم میبرن ، تمامیه اون آلودگیها و عفونتهای محیط رو به منزل و افراد در منزل منتقل میکنن . دوم واسه آلرژی بیمارها . گناه تخت بغلی یا پرسنل بیمارستانی که آلرژی و مشکل تنفسی دارن چیه ؟! یارو گل آورده حالا همراه مریض گل رو آورده تو استیشن پرستاری میگه اتاق بوی تند گرفته تخت بغلی شاکیه . این همینجا باشه صبح ببرم خونه . و نگاه پوکر فیسانه ی جمیع پرسنل بهم ، به گل و به همراهه بیمار. در نهایت بعد از کلی مذاکره قرار شد در دورترین قسمت استیشن قرار بده . ولی نتیجه ی این سماجت بیمورد حال خراب الان من،همینطور مسئول شیفتمون و یکی دیگه از همکارامونه . به یارو گفتیم اینو بردارین همه مون بهم ریختیم . میگه گل به این قشنگی ، حیفه بندازمش :-((((  بزنم از وسط دو شقه ش کنماااا . 

  • چهارشنبه ۹۶/۰۲/۲۰
  • ** آوا **

نظرات  (۱۳)

سلام سوژه :)))
پاسخ ** آوا ** :
:-))))))) 
از دست شما . اصلا فکر اینجاشو نکرده بودم که افتخارسوژه شدن نصیبم شه خخخخخ
میدونی به چی فکر کردم؟ به اینکه این یه جمله ی ساده بین ما بود که شما یه جور برداشت کردی من منظورم یه چیز دیگه بود 
الانم که نگاه می کنم می بینم اگه به جوابت بیشتر دقت کرده بودم می فهمیدم متوجه منظورم نشدی و چی برداشت کردی:) 
هعی که در روزمره هامون چه می کنیم با این برداشت هامون 
راستی دایسکشن دیده بودی؟
پاسخ ** آوا ** :
بله متاسفانه خوب متوجه ی منظور هم نشدیم . اگر میگرفتم منظورتون چیه نیازی نبود که مجدد ازتون بپرسم . 
اگه منظورتون از دایسکشن همون پارگی آئورته خودم به شخصه ندیدم . چون همچین مواردی رو تو بخشهای ویژه و ای سی یو اپن هارت بستری میکنن . حالا چی شد که پرسیدی ؟؟؟ امیدوارم که باز بد متوجه نشده باشم 
به اولین کامنت این پست عمیق تر نگاه کن:
نگو تو هم!
پرستاری!؟
:)
پس تو بخش خصوصی کار می کنی هعی!!!!
پاسخ ** آوا ** :
نگو تو هم ! رو اینطور برداشت که منم حالم بد شده . نگرفتم که اینطور بیان کردی که خودتم پرستاری . 
بله تو بخش خصوصی هستم . 
خوب ما بخش های تخصصی نداریم اینجا 
تا حالا هم همچین ا ح م ق هایی به تورم نخورده الحمدلله که ببینم در واقعیت چه می کنم ولی در حال حاضر نظرم اینه که می گفتم بااااااید ببرنش بیرون بخش بذارن :/ 
در مورد نگهبان ها هم خووووب می دونم چی میگی 
ما بهشون میگیم چای خورهای بخش!
پاسخ ** آوا ** :
متاسفانه بیمارستان ما یک قشر خاصی از جامعه رو ساپورت میکنه که نمیشه بهشون گفت بالا چشمتون ابروئه. 
از این بااااااااااااااااااااایدها زیاد گفتیم ولی نتیجه ای نداشت . 
نگهبانها خودشون رو از شر دیگران خلاص میکنن و اون شر میاد دامن ما رو میگیره . 
راستی شمام جزئی از کادر درمان هستین ؟؟؟
عه :))) من فکر کردم نمیگین.
خب پس خیلی بی‌شعورن مریضا و همراهاشون :دی
خدا شفاشون بده
پاسخ ** آوا ** :
مریضا نه . بعضی از همراه ها :)))))))) 
الهی آمین .
چشم گل نمی برم
پاسخ ** آوا ** :
ممنون ولی خداییش نبرید . هیچ منفعتی به بیمار نمیرسه که هیچ کلی ضرر هم داره . 
نه اینکه گذاشته بودن استیشن رو می گم 
پاسخ ** آوا ** :
وقتی به بیمار صدمه میزنه این بهترین مکان برای کاهش آلرژی بیمارهاست . وقتی همراه زبون آدمیزاد حالیش نیست که گل رو بباید ببره و نمی بره نمی تونیم رو لج و لجبازی باهاش بگیم پس از اتاق بیمار هم خارج نکن . البته اینم بگم استیشن ما بزرگه ولی با این وجود اذیتمون کرد . ما گاهی بیمارهایی داریم که درصد آلرژیشون به اندازه ای که پشت در اتاقشون می نویسیم در این اتاق از شوینده های شیمیایی استفاده نشود . موقع گندزدایی بیمار رو به مکان دیگه ای منتقل میکنن تا اتاقش تمیز شه وقتی تمام بوی مواد شوینده از بین رفت دوباره برمیگرده به اتاقش . یه همچین بیمارهایی داریم ما .
خب چرا توضیح نمیدین که گل طبیعی چه آثار بدی داره؟
شاید نمی‌دونن
من خودم الان که گفتی فهمیدم
پاسخ ** آوا ** :
به نظرت توضیح نمیدیم ؟ مگه میشه ؟؟؟ والا ما زبونمون مو درآورد . حالا این که گُله . میدونی چرا میگن ورود بچه های زیر مثلا 5 سال یا ده سال به داخل بخشها ممنوعه ؟؟؟ اونم فقط و فقط واسه سلامت جسمی بچه ست . چون الودگی بیمارستانی همه جوره زیاده . حالا تو بخش ما که شیمی درمانی هم انجام میشه . با تمامی تمهیداتی که برای سلامت پرسنلی که داروی شیمی درمانی رو آماده میکنن در نظر گرفته شده ، خیلی وقتها خودم پس از آماده سازیش دچار بی حسی و گزگز اطراف لب و سرفه های شدید میشم . حالا فکر کن بهشون میگی بچه نباید بیاد تو بخش به این دلیل و اون دلیل ! برمیگردن میگن ما والدینشیم ، شما از ما که دلسوزتر نیستین . هستین ؟؟؟ به همچین تفکراتی چی میشه گفت ؟؟؟ باور کن شده بچه ی دو سه ماهه رو داخل کریر زیر چادر گرفتن آوردن که مثلا ما نبینیم . خب ما که می بینیم ولی مگه چقدر میشه براشون دلیل آورد و اونها نفهمن که واسه خاطر خودشونه که این همه میگیم . وقتی بهشون میگیم گلی که آوردین حال بیمار و همه ی پرسنل رو بد کرده لطفا گل رو از بخش ببرینش بیرون این سراسر آلودگیه نمیشه ببرید خونه میگن بابتش کلی پول داده شده ، حیفه میخوایم ببریم خونه . خب واقعا گاهی نمیشه کاریشون کرد . 
خوشبختم فرشته سپید پوش:) 
پاسخ ** آوا ** :
ممنون دوست عزیز :)
اعصاب معصاب نداریا دوست جان نزنی مردم دوشقه کنی وسط این هاگیرواگیر
پاسخ ** آوا ** :
اره به خدا اگه بدونی چقدر حالم بد شده بووووووووووووووود .... انقدر دگرگون شده بودم که با هماهنگی مسئول شیفت و سوپروایزرمون دو ساعتی از بخش رفتم بیرون تا از اون حال و هوا در بیام . تاریخ اسپری سالبوتامولمم گذشته بود و خبر نداشتم نصفه شبی رفتم داروخونه ( داروخونه ی عمومی رو غروب می بندن ولی اونیکه خاص بیمارهای بستریه 24 ساعته بازه ) با کلی منت بهم یه دونه دادن تا بعد بخرم و جایگزین کنم :(((( والا بزنم از وسط دوشقه شون هم کنم حقشونه . فقط کافی بود قید گل رو بزنه و اون رو بندازیم داخل یه کیسه زباله و درشو گره بزنم . 
دو شقه فایده نداره یک آمپول هوا بهش تزریق کنین. بعد هم سوت زنان خارج بشید. :|
پاسخ ** آوا ** :
آی گفتین . الکی الکی آقاگل بیان نشدین که :))) ولی خداییش گاهی لج آدم رو خیلی بد در میارن . 
جای مسئول شیفتتون بودم قاطعانه می گفتم آوردن گل ممنوعه و باید گل بره بیرون 
و بعد هم می گفتم ما هم مشکل داریم نمیذاشتم بذارنش تو ایستگاه 
مهارت *قاطعیت* و *نه گفتن* :) 
پاسخ ** آوا ** :
اتفاقا مسئول شیفت ما خیلی قاطعانه برخورد میکنه متاسفانه یه  سریا حرف حالیشون نمیشه . دیگه باهاشون که نمیشه جنگید. در نهایت گل به بیرون از بخش انتقال داده شد . اینجور افراد دل دل کندن هم ندارن. شدیدا مصر بود که گل رو میبره خونه . 
ما که نمیتونمی باهاشون در بیفتیم واسه خاطر گل ولی انتظامات میتونه بدو ورود جلوشون رو بگیره البته وقتی خود بیمارستان گلفروشی اختصاصی داره مسلما نمیشه انقدر روی این قانون مانور داد. ولی لیلیوم خیلی بد بوئههههه :-((((((((
نگو تو هم! پرستاری!؟
پاسخ ** آوا ** :
بله از همه بدتر حال من بود ... مخصوصا که زمینه ی مشکل تنفسی هم دارم ... 
بله پرستارم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">