MeLoDiC

گلِ من ؟! :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

گلِ من ؟!

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵ ب.ظ

از کوه بلندی بالا رفت . تنها کوه هایی که به عمرش دیده بود سه تا آتشفشان اخترک خودش بود که تا سر ِ رانویش می رسید و از آن یکی که خاموش بود جای چارپایه استفاده می کرد . این بود که با خودش گفت : " از سر یک کوه ِ به این بلندی می توانم به یک نظر همه ی سیاره و همه ی آدمها را ببینم ... " اما جُز نوک ِ تیز ِ صخره های نوک تیز چیزی ندید . 

همین جوری گفت : " سلام " 

طنین به ش جواب داد " - سلام ... سلام ... سلام ... 

شهریار کوچولو گفت " - کی هستید شما ؟ " 

طنین به ش جواب داد : - کی هستید شما ... کی هستید شما ... کی هستید شما ... 

گفت : " با من دوست بشوید . من تک و تنهایم 

طنین بهش جواب داد : - من تک و تنهام ... من تک و تنهام .... من تک و تنهام ... 

آن وقت با خودش فکر کرد : " چه سیاره ی عجیبی ! خشک ِ خشک و تیز ِ تیز و شور ِ شور . این هم آدمهاش که یک ذره قوه ی تخیل ندارند و هر چه را بشنوند عینا تکرار میکنند ... تو اخترک ِ خودم گلی داشتم که همیشه اول اون حرف می زد ... " 

* کتاب شازده کوچولو " انتوان دوسنت اگزوپه ری

به این بخش از کتاب که میرسم می بینم گاهی چقدر دلم میخواست تو زندگی هر کدوم از ما کسی بود مثل سروش ِ جمشیدی ، که واژه ی خاصی داشت ، مثل " گل ِ من " ... که دنیا دنیا عشق و دوست داشتن در این واژه گنجونده شده باشه و حاضر نباشه اونُ جز برای سیامک انصاری / گُلش ، برای شخص دیگه ای بیان کنه . واژه ای که براش حرمت داره و احساس پاش خرج کرده باشه ... 

اگر هر کدوم از شماها یه شازده کوچولو تو زندگیهاتون دارین که با صدا کردنتون اشک تو چشمهاش جمع میشه و بغض میکنه قدرشُ بدونین . 

  • شنبه ۹۵/۰۹/۲۰
  • ** آوا **

نظرات  (۸)

  • ♥ღஜ یزدان ♥ღஜ
  • سلام اوای عزیز"
    امیدوارم همواره سلامت باشی و شاداب" خدا قوت"
    واقعا تو این فصل سخته مخصوصا شغلی که شما دارید
    مجدد خسته نباشید میگم بهتون..
    مرسی از حضورت...بای
    پاسخ ** آوا ** :
    سلام اقا یزدان . خوبین ؟؟؟ روزتون خوش . 
    ممنون از اینکه بیاد من هم بودین . 
    سلام آوا جون. خوب و خوشی خواهر؟ به نظرم داشتن شازده کوچولو از نون شب هم واجب تره. اگه هر کدوم از ما داریمش باید قدرشو خیلی خاص بدونیم. خیلی خاص یعنی باور کنیم اگه یه روز بهمون اخم هم کرد از روی محبته و هرگز از دست ندیمش. شازده کوچولوهای زندگی، دستهای خدا هستن روی زمین. دست خدا رو باید بوسید. امیدوارم دست خدا همیشه روی شونه ات باشه.دلت شاد باشه عزیزم.
    پاسخ ** آوا ** :
    سلاااااااااااام عزیزم . خوش اومدی . حتما همینطوره . از نون ِ شب هم واجب تر :) 

    نه واقعا عایا؟

     شازده واقعی نیست یعنی؟ *_* 
    پاسخ ** آوا ** :
    نه خب 😊
    یه شازده کوچولوی واقعی😑
    چون هیچ مغازه ای نیست که دوست معامله کند آدمها بی دوست و تنها مانده اند
    پاسخ ** آوا ** :
    بلی بلی واقعنی 😀
    واییییی چه قدر ایت قسمت این کتاب رو دوست دارم ....
    ؛)))
    تجدید خاطره شد:دییی
    قدرش رو میدونم ؛))
    پاسخ ** آوا ** :
    اوهوم بیشتر قسمتهاش زیباست . من عاشق اون بخشی هستم که روباه رو اهلی کرده بود. غم خاصی تو اون قسمتش بود ... 
  • ستاره عبدالمیری
  • سلام اون عکس چی بود نکنه عروس هلندی باشه 
    پاسخ ** آوا ** :
    سلام . بله ایشون هم " گلِ من ِ " :))))) 
    چیکوی بنده می باشد 
    <پوکر فیس>
    پاسخ ** آوا ** :
    :-ا
    اگه یه شازده داریم که با صدامون اشک تو چشماش جمع میشه و داد میزنه ولم کن چی؟
    پاسخ ** آوا ** :
    اگه اون یه شازده ی واقعی باشه نمیزاره که ولش کنی . خب روی اعصابش نرو :) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">