MeLoDiC

جبر و اختیار ... :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

جبر و اختیار ...

شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ق.ظ

* تـو دانشگاه واحد درسی داشتیم به اسم " اندیشه ی اسلامی " ! هر وقت که استاد میومد سر کلاس بچه ها میپرسیدن استاد جبر و اختیار چیه ؟! اونم شروع میکرد به تفسیر این دو موضوع . بعد پشت بندش یکی می پرسید " اگه انسان اختیار داره پس چرا سرنوشتش از پیش تعیین شده ست ؟ و اگر جبره پس بهشت و جهنم دیگه چه معنایی داره ؟ " دوباره استاد شروع میکرد به تفسیر این دو مبحث ... تمام طول ترم درس اندیشه ی اسلامی ما حول دایره ی بی انتهای جبر و اختیار چرخید و چرخید ... آخرش نه استاد کوتاه اومد نه دانشجوها ... هنوزم گاهی به این چالشِ اندیشه فکر میکنم می بینم نمی تونم درکش کنم ... !!! 

  • شنبه ۹۴/۱۲/۰۱
  • ** آوا **

نظرات  (۴)

نه تنها اندیشه اصلا دروس عمومی دانشگاهی رو درک نکردم!
خب یک فردی که قرار است دکتر شود یا مهندس شود یا حسابدار یا هرچه! خبدروس عمومی کهپاس می کند کجای زندگیش دخیل است؟
حتی اگر اصول اعتقادی فردرا بخواهیم شکل بدهیم باز جایش دانشگاه نیست!
کسی که سنش از 18سال فراتر رفته دیگر اصول اعتقادیش تقریبا تغییر ناپذیر است! حداقل 70درصد اعتقاداتش تثبیت شده است.
و البته که با 10-18واحد دروس عمومی شما نمیتوانید آن 30درصد را بسازید!
پاسخ ** آوا ** :
اینکه نمیشه حالا اگه در یک رشته ی به خصوص درس می خونیم به کل از باقی چیزها بی خبر و غافل باشیم . حرفم این ِ که به مجهولیات جامعه ی معلومیات بپوشونن . حرفم بزنیم میگن دانشگاه ال ِ بل ِ و دانشجو ال تر و بل تر ... خب نقاط مبهم ذهن و افکار باید روشن بشه دیگه . نباید بیشتر شک و شبهات ایجاد کنن . 
منم والا تو کلاس چیزی نفهمیدم. ولی فکر میکنم وقتی یه عملی از ما سر میزنه اختیاره و زمانی که نتیجه اون عمل رو می بینیم میشه جبر. جبری که در نتیجه اختیار خودمون باید تحمل کنیم و چقدر هم دردناکه....
پاسخ ** آوا ** :
اینارو به ما هم گفتن ولی یه موضوعی هست که زیاد نمیشه علنی بیانش کرد. حالا بعدا اگه عمری بود شاید در لفافه مطرحش کردم. 

سر کلاس اندیشه اسلامی ما، ی روز ک از سر کلاس اومدم بیرون داشتم زیر لب غر غر میکردم

یکی گفت چی شده خانم؟

گفتم اخرش سر این کلاس ب جنون میرسم!

 

از بس استادمون بچه ها رو توو شک و دو دلی مینداخت

اخرش جوابی میداد ک ب خدا قانع کننده هم نبود.....

 

 

ی استادی هم داشتیم.

درس زبان البته دوره ی پیش دانشگاهیم

این معلممون، معلم مشترک منو پسر دائیم بود.

ی روزی بهم گفت کتایون، هر وقت درس نخوندی، ب این اقای "ص" بگو ک استاد؟ در مورد امام زمان میشه برامون کمی حرف بزنید.

ببین ک چیکار میکنه.

 

هفته ی بعدش امتحان داشتیم و من از بد حادثه مریض بودم.

سر کلاس ک اومد گفت ی برگه در بیارید.

منم سریعا بهش گفتم استاد؟ ببخشید میشه در مورد امام زمان برامون کمی توضیح بدید

سریعا گفت برگه ها رو جمع کنید.

رفتم نشست 2 ساعت تمام توضیح داد.

هر کی واس خودش حرف میزد، ولی من مبجور بودم با این حالم، سیخ نگاش کنم و سرمو ب نشونه ی تائید تکون بدم.

هفته ی بعد یکی دیگه این شگرد رو یاد میگیره و این حرفو میزنه در مورد ی امام دیگه

همینطور ادامه داشت، تا رسید روزی ک باید نمره ی مستمر رد میکرد.

باورت میشه ما هیچ  نمره ی امتحانی نداشتیم؟ جز ی املای ک گرفته بود.. ا لغات درس اول.

(((:

پاسخ ** آوا ** :
خخخخخخخ چه باحال . فکر کن !!!یارو به یه سوال بند بود. ای خواهر.... خدا عاقبتمون رو ختمه به خیر کنه 

کلاس ما هم هیچکی از آخرش نفهمید والا ...

دوست داشتید به منم سری بزنید افتخاریست

آرزومند آرزوهاتون ... در پناه خدا

پاسخ ** آوا ** :
برای اینکه هر کسی علمشُ نداره . یه سری فقط جملاتی رو تو ذهنشون دارن و هی همونارو تکرار میکنن و فکر میکنن باقی دو تا گوش مخملی و یه دم دراز دارن ... 
والله اومدم سایتتون ولی یک ان فکر کردم رفتم فروشگاه الکترونیکی :) بهر حال موفق باشین . 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">