MeLoDiC

تب کنگو :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

تب کنگو

چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۴۶ ق.ظ

چند روز قبل توی بیمارستان جلسه ای برگزار بود با عنوان تب کنگو یا تب کریمه ...

دوست داشتم مطالبی که تو اون کنفرانس برگزار شد براتون مطرح کنم تا شاید برای یه بارم که شده نوشته هام چیزی به اطلاعات شما زیاد کنه . برای همین ازتون خواهش میکنم که این مطلب رو استثنائا تا آخر بخونین . حتی اگر کسل کننده بود و جذابیتی نداشت .

میتونین متن کامل رو از گوگل سرچ کنین " با عنوان تب کنگو یا کریمه " و من به عنوان یکی از اعضای زیر مجموعه ی رشته های پزشکی و پیراپزشکی شدیدا بهتون توصیه میکنم حتما در این مورد مطالعه داشته باشین ! چون واقعا بیماری خطرناک و کشنده ای هست .

اما چند مورد مهم که خودم میخوام تاکید وار براتون تیتر کنم ! 

1- دوری از کنه ها

2- دوری از حیوانات ! حتی اهلی ! مخصوصا افرادیکه کارشون دامپروریه و با انواع دام در تماسن . در واقع این بیماری بین قصابان و افرادیکه در کشتارگاه ها مشغولن شایع هست .

3- لاشه ی حیوانات به هیچ وجه بدون دستکش های استاندارد جابه جا نشه .

4 - اگر از گوشت تازه میخواین استفاده کنین حتما گوشت را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگه داری کنین تا ویروس از بین بره و بعد عمل طبخ رو انجام بدین . این مورد قابل توجه برای افرادی که گوسفند و دام قربانی میکنن . مخصوصا در عروسی ها .  به هیچ وجه گوشت تازه رو درجا استفاده نکنید . مخصوصا به شکل کبابی .

5 - درهیچ شرایطی ( حتی اگر مطمئن هستین که فرد سالم هست ) در تماس با ترشحات خونی اون فرد قرار نگیرید .

ویروس این بیماری خیلی راحت از طریق پوست آسیب دیده هم منتقل میشه . حتی از طریق مخاط دهان و چشم ! برای همین توصیه میشه که پرسنل درمان حتما از عینک و ماسک و دستکش برای کارهای درمان بالینی استفاده کنن .

خواهشا تو نت سرچ کنین و اطلاعات خودتون رو کامل کنید .

یه نکته ی دیگه ای که لازمه بهش اشاره کنم اینه که تو این جلسه در مورد شیوع این بیماری در شهر مشهد هم صحبت شد . دقیقا چیزی که باعث شد من امشب به این مطلب اشاره کنم " شایعات "ی هست که در این مورد بین مردم رواج پیدا کرده .

در شهر مشهد یک بیمار مبتلا ( که به اظهار دکتری که برامون سخنرانی میکرد قصاب بوده ) در بیمارستانی در مشهد بستری میشه . اینترن پزشکی ( مذکر ) در حین معاینات بالینی بخاطر رعایت نکردن استانداردها مبتلا میشه و در نهایت هم بیمار و هم اینترن بر اثر خونریزی های شدید فوت میشن . ( اینکه اون اینترن چطور آلوده شده هر کسی نظری داده . برای همین من از حدسیات چیزی نمیگم . مهم این بوده که مبتلا نشه که شده )

ظاهرا یک پرستار هم در هنگام خروج انژیوکت از اونجا که عینک محافظ به چشم نداشت خون آلوده به سمت چشمش می پاشه و ویروس از طریق چشم منتقل میشه . البته از اونجا که بیماری در این بیمار تشخیص داده شده بود روند درمان خیلی زود برای پرستار شروع میشه و ظاهرا اون شانس میاره و از مرگ نجات پیدا میکنه .

حالا اینارو چرا گفتم ؟! چون مطمئنا این بیماری در حال شیوع بوده که یهویی میان و یه شبه خبر برگزاری جلسه ای مطرح میشه و تا حد ممکن تلاش میشه تا اطلاع رسانی کنن تا کلیه ی پرسنل در این جلسه حضور داشته باشن . حتما انقدر مهم بوده که ۴ تا پزشک در این مورد تو کنفرانس صحبت میکنن و هر کدوم هم کلی مطلب و پاورپوینت نشون میدن که علایم پیشرونده بیماری رو برامون باز کنن . و باز هم لابد انقدر مهم بوده که به ما گفتن از خونواده هاتون شروع کنین و براشون اطلاعات لازمه رو مطرح کنین . حتی وقتی یکی از همکارها مطرح کرد که چرا از طریق تلویزیون و رسانه های گروهی اقدام نکردین گفتن " در این صورت بین مردم رعب و وحشت ایجاد میشه "

به عنوان یک پرستار خودمو موظف دونستم که ساده ترین مراقبت های لازمه برای پیشگیری رو براتون بگم ! بیشتر از اون مربوط به روند درمانه . وظیفه ی شما مراقبت از خودتون در مقابل ابتلای به بیماریه . در واقع همون پیشگیری ...

خواهشا مراقب باشید . بیماری هست که خیلی زود ( در حدود یک ماه از زمان ابتلا ) بیمار رو به کام مرگ میکشونه .


  • چهارشنبه ۹۱/۰۳/۲۴
  • ** آوا **

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">