MeLoDiC

دریچه ی کاردیا مثل چاه بست توالت... :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

دریچه ی کاردیا مثل چاه بست توالت...

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ

* سه شب قبل وقتی تو برنامه ی تلویزیونی فرزاد حسنی چاه بست توالت رو گرفت تو دستش و اونو به دریچه ی کاردیای مری -معده تشبیه کرد ، همون لحظه فهمیدم باز شعورش تعطیل شده ... و پشت بندش تست شخصیت شناسی و گزینه ی مری بارت ... حتی به زبون آوردم این بشر خیلی بی شخصیته که دایی جون در جوابم گفت "چرا میگی بی شخصیت؟؟" در عوض برنامه شون جالبه و ملموس ... 

خلاصه که از دیشب تو تلگرام و چی و چی و حالام وبلاگها میبینم خیلی ها همون برداشت رو داشتن که من داشتم ... حالا نمیدونم مشکل از ماست یا اون آقای .... فلان . تو یه برنامه ی کودک واسه تشبیه شت توالت شور به مسواک همچون آشوبی به پا میشه و پشت بندش اون همه عواقب ، اونوقت تو برنامه ای که مخاطبینش بزرگسالن میان چاه بست توالت رو جهت کارکرد کاردیا مثال میزنن و میگن اونجا فضولات و فلان و فلان میره تو چاه اینجا لقمه های غذا ...

همیشه باید حرف رو سنجید و زد ... 

  • يكشنبه ۹۵/۰۲/۱۹
  • ** آوا **

نظرات  (۸)

این صدا و سیما و شبکه سه متولی داره ؟! بعد؛ این متولی آدم با فهم و شعور و فرهنگی هست یا خیر؟! اگه هست، چرا چنین افراد وقیح و بی عقلی اونجا حضور دارند؟ و برنامه میسازند اون برنامه حرف و هدفش چیه میخواد چه کمکی کنه در چه زمینه ای میخواد پیشرفت ایجاد کنه؟!!!!!! 
با اینکه من بسیار از بکار بردن لفظ بد دوری میکنم ولی
واقعا اه به این قضایا و آدمها واقعا اه!

پاسخ ** آوا ** :
نمی دونم . یعنی معتقدین که نداره ؟؟؟؟ خب یه سری افراد از اونجا که خیلی حاشیه دارن اصولا واسه همون حاشیه هاشون مرکز توجه مردم قرار میگیرن . مثل همون افرادی که الکی الکی تو اینستا معروف شدن . خیلی هاشون رو خودم به شخصه ازشون بدم میاد ولی از اونجا که مرض دارم هی دنبال اینم ببینم دیگه چی گفتن و چه کردن . فرزاد حسنی هم واسه خاطر حاشیه های فراوونی که داره مرکز توجهه و بالطبع افراد زیادی دوست دارن از این اب گل الود ماهی بگیرن به نفع خودشون . 

اصلا نمیخام بگم این فرد چ شخصیتی داره

اما همیشه سعی میکنه نقش بازی کنه

نقش ادم های خوب.

ولی غافل از اینکه درست ی جاهایی خودِ واقعیش روو میشه

 

 

این اصلا درس نیس

پاسخ ** آوا ** :
مگه شخصیت هم داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

اه....من بقدری بدم میاد از این آدم. بیشعور فکر کرده هرکی بره جلوی دوربین یه خریه واسه خودش. وقتی اون آقا رو مسخره میکرد حالم ازش بهم خورد. تازه فهمیدم آزاده چرا ازش طلاق گرفته. ولی پریشب شبکه سه یه برنامه ای نشون داد با حضور فرزاد حسنی و اون آقایی که بهش بی احترامی شده بود و دوتا مجری دیگه. من آخر برنامه رو دیدم ولی فکر کنم حسنی مجبور شده بود عذرخواهی کنه. اصلا بزرگ و کوچیک نداره. با یه بچه هم اگه طرف بود نباید تحقیرش میکرد و باید عذرخواهی کنه چه برسه به اون بنده خدا که جای پدرش بود. واقعا که..ملت غرق غرورن حالیشون نیست اسمشو میذارن عزت نفس و شخصیت.
پاسخ ** آوا ** :
اتفاقا منم دیشب یه کلیپ دیدم که حسنی چندتا برگه دستش بوده اون شخص هم رو به روش ایستاده بود و داشتن همون دیالوگها رو مثلا تمرین میکردن. احتمالا اینو واسه این پخش کردن که بگن اینا از قبل برنامه ریزی شده بود که این میشه دلیلی بدتر. تصور کن از قبل دیالوگ بنویسن و کارگردانی کنن واسه همچون صحنه ای . فیلم سینمایی نبوده که . مثلا برنامه ی علمی عملی بود ... در هر صورتش اصلا درست نبود. البته من همچنان بیشتر با بخش چاه بست توالتش مشکل دارم. 
حاااااااااااااااالم ازش بهم میخوره..
به نظرم موجودِ کثیفیه...
پاسخ ** آوا ** :
منم مثل خودت ....
نمیدونم  والا نظارت صداو سیما رو برنامه هاش کجا رفته و چطور میشه که یه مجری انقدر بی تربیت و بی ادب  باشه که برای یه شرکت کننده که همسن پدرشه حتی فعل جمع هم استفاده نمیکنه انگار که داره با یه بچه دوساله حرف میزنه واقعا مشمئز کننده است 
پاسخ ** آوا ** :
گفتم که ! من وقتی چاه بستُ تو دستش دیدم دیگه فهمیدم اون تا چه حدی میخواد پیش بره . واسه همین از برخوردش با اون فردی که بقول شما همسن باباش بوده اصلا تعجب نکردم . آدم ِ بی فرهنگ سن و سال حالیش نیست . بی فرهنگی یعنی فرهنگ و شعور لاموجود 
این قسمت تشبیه رو ندیدم، یعنی کلا برنامه رو نمی بینم ولی کلیپی رو توی یکی از کانالا دانلود کردم همون قسمتی که با اون آقاهه صحبت میکنه و مری بارت و زرشک و اینا... واقعا نمیدونم اگر من یا پدر من جای اون آقا ایستاده بودیم با این رفتاراش چه عکس العملی نشون می دادیم... مثلا میخواد بگه خیلی شوخ و باحاله؟ بنظر من نمونه ی بارز بی ادبی و بی شخصیتی بود. واقعا تأسف باره.
پاسخ ** آوا ** :
من برنامه ش رو کامل دیدم ... دیگه نخواستم حالا بیام و بگم نباید با اون فرد اونطور برخورد میکرده که وقتی میگه تو در مورد من و مصطفی چی فکر کردی یعنی دقیقا اون چیزی که تو فکرشه نسبت داده به مهمون برنامه. حالا اگه اون جنبه ی طنز داشته که از نظر من طنز مسخره ای بوده و بیشتر یک نوع تمسخر بی شرمانه بوده رو نادیده بگیریم من بیشتر با اون تشبیه چاه بست مشکل داشتم... 
جای اون شخص من اگر بودم چند تا حرف تپل بارش میکردم 
کاملا درسته...

با کمی فکر و ذوق میشه کارهای بهتری هم کرد...فقط حیف که اگر امثال من ادب نداریم،جداقل خوش ذوق هم نیستیم!
پاسخ ** آوا ** :
بله همینطوره ... 
دور از جون شما البته 
بعید می دونم،خدایی که اینقدر خوش ذوقه و وقتی میخواد حتی از کارهای ریاکارانه،حرف بزنه،اون رو تشبیه می کنه به خاکی روی سنگ سخت که با یه باران شسته میشه،(ایه 264 بقره) ،راضیه که اینطور تشبیه کنیم و مثال بزنیم؟ اصلا شرط ادب هست؟!
پاسخ ** آوا ** :
مشکل همون نبودن ادبه . وقتی خودشون با یه لوله ی شیشه ای چیزی شبیه مری ساختن و با یه ورق دریچه ی یکطرفه ای بنام کاردیا درست کردن تا مری رو شبیه سازی کنن و توپ تنیس رو به لقمه های بلعیده شده ی غذا تشبیه کردن هیچ دلیلی نداشت از چاه بست توالت رو نمایی کنه به منزله ی کاردیا و از فضولات در وصف تشبیه غذا.... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">