MeLoDiC

بفرمایید کشک :))) :: کافه ی خیابان هفتم

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

... به صرف یک فنجان چای

کافه ی خیابان هفتم

♥ روزمرگیهای متولد جوزا (سابق) ♥
..
....
اینجا می نویسم ...
گاهی از خودم ...
و گاه از آنچه که می بینم و می شنوم ...
......
....
..

خدا را چه دیدی ؟
شاید روزی
در کافه ای دنج و خلوت
این کلمه ها و نوشته ها
صوت شدند ...
برای گوشهای "تو"
که ! روی صندلی ...
رو به روی من نشسته ای
و برای یک بار هم که شده
چای تو سرد می شود
بس که خیره مانده ای
به "من "... (کپی)
....
......
..
داری در خیابان راه می روی
یا در یک مهمانی هستی
یا اصلا" تنها هستی
و بعد یک دفعه کَند و کاو میکنی
در چشم های کسی نگاه میکنی
و ناگهان می فهمی که این
می تواند شروع چیزی بزرگ باشد

پیام های کوتاه
بایگانی

بفرمایید کشک :)))

شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۳۳ ب.ظ

* دارم توی ذهنم قیافه ی دکتر اسدی رو تصور میکنم که به خیال ِ شیرینی یه تیکه از کشک خشک رو برداشت و بی توجه انداخت توی دهنش . طعم کشک زیره دار کجاااا (!) و طعم شیرینی کجا :))) همکارم میگفت آوا نبودی ببینی دکتر چطوری اون تکه کشک رو قورت داد . بنده ی خدا قیافه ش مچاله شده بود و نه می تونست کشکُ بده پایین نه اینکه برگردونه ... از اونروز به بعد هر بار که میاد توی بخش با خنده میگه کشک ندارین ؟؟؟ :)))

** بـا اینکه قره قروت خالی رو اصلا دوست ندارم ولی طعم این ترکیب ِ دوگانه رو می پسندم :)

+ اولین روز از آخرین ماه ِ سال ِ 1394 تون مبارک ... عمر گران است که می گذرد ... 

+ حال و روز این روزهای من شبیه این جمله ست " تو به من بخند ، خنده بهت میاد

 

  • شنبه ۹۴/۱۲/۰۱
  • ** آوا **

نظرات  (۹)

کاملا موافقم.

پاسخ ** آوا ** :
جرات داری مخالفت کن برات اخره شبا جن بفرستم :-)))))

وای...چرا من حواس ندارم این زورها. منظورم خراسان رضوی بود عزیزم. میخواستم بگم هیچ خراسانی مثل خراسان وضوی نمیشه اشتباهی گفتم خراسان شمالی. ای بابا..اصلا خراسان رضوی قابل مقایسه نیس با شمالی. پس قل خراسان احد آررررره.ایییول. دمت گرم.

میدونی آوا جون..خوب خراسان یه استان پهناور بود. خودش اندازه یک کشور بود. ولی به خاطر وسیع بودنش واقعا مدیریت و کنترلش سخت بوده دیگه. این شد که سه قسمت شد. یه تفاوتهایی البته با هم دارن. مثلا خراسان رضوی ها عموما فارس هستن. خراسان شمالی ها ترک و کرد و درصدی هم فارس.خراسان جنوبی هم ..اونو درست نمی شناسم. اما فکر کنم بیشتر فارس باشن. کلاً فرهنگ هاشون با هم فرق میکنه. مثلا تو خراسان رضوی از رسوم ازدواج اینه که برای تهیه جهزیه تو جلسه خواستگاری از دوماد چندتا از لوازم اصلی بزرگ رو میخوان و ما بقی رو خانواده عروس تقبل می کنن. اما خراسان شمالی ها رسم دارن فقط دختر بدن. دوماد خودش باید خونه بگیره و جهزیه بچینه توش و عروس رو ببره و البته عروس حق دخالت هم نداره. یا مثلا ما مشهدی ها تو مراسم نامزدی شاخه نبات میدیم به مهمونا. ولی خراسان شمالی ها تو مراسم عروسی قند میدن. وای رسم هاشون جالبه حالا اگه خواستی برات مینوسیم. ولی با همه اینا...خراسان رضوی و مشهدش اندازه کل ایران می ارزه.چون امام رضا رو داره.

پاسخ ** آوا ** :
اره والله میدونم به چه علت این تقسیمات انجام شد ولی خب نیست در دوران تحصیل ما از این خبرا نبود من اصلا نمی تونم با این تقسیمات ارتباط مسالمت آمیز برقرار کنم . مشهد واسه من مشهده . همون یک وجب جایی که قده دنیا می ارزه . بله ! قل خراسان احد . 
ای خواهر حواس پرت ِ من . ولی دوست دارم از اون رسومات بدونم . راستی روشنا سمت مام رسمه شبی که میان مهریه ببرن بین خودشون به توافق می رسن که دوماد چند تا کالا رو تهیه کنه و الباقی با عروس ِ . چند تا کالا از قبیل یخچال . تلویزیون . گاز و ماشین لباس شویی و فرش . حالا یا چهار تا یا شش تا . اون دیگه کاملا توافقیه  . الباقی به عهده ی عروسه . حالا من کاری به رسم و رسوم ندارم چون اینا همه ش فرهنگی هست که خوده ادمها مد کردن ولی بد نیست شروع زندگی دو تا جوون هر دو با هم کنار بیان و زندگی رو طوری شروع کنن که دیگران تابع جهاز برون اونها تو قرض نیفتن . به نظرم مسخره ست عروس و دوماد برن سر زندگیشون بعد حالا پدر یکی از طرفین مقروض جهاز باشه . حالا طرف عروس و داماد فرق نمی کنه . 

فاروج اسم یک شهره عزیزم. چی نههه، کجا... مال استان ما نیست. ما خراسان رضوی هستیم میدونی که. فاروج تو خراسان شمالیه. وقتی میریم بجنورد از فاروج عبور میکنیم. راستی میدونستی به بجنورد هم میگن پاریس کوچولو؟ شهر خنک و سرسبزیه. بابا امان و بش قارداش هم دو تا از تفریحگاه های بجنورده. خوب حالا من اومدم فاروج رو معرفی کنم رفتم بجنورد. فاروج مرکز آجیل، لوشک، کشک، آلوچه و این جور چیزاست. حالا این بار اومدی مشهد یه سفر هم حتما به خراسان شمالی برو. البته هیچ خراسانی خراسان شمالی نمیشه. اینم قالَ ممممَن و خیییلی ها....

پاسخ ** آوا ** :
اهان نمی دونستم :))) من کاری ندارم به پاریس میگن پاریس و به بجنورد میگن پاریس کوچولو . من تنها یه پاریس کوچولو می شناسم که اونم شهر خودمه  :))) از همه جا هم خوشگلتره . همون شرجی ِ هواش هم باعث نمی شه جلوی ازدحام مسافرین حتی در فصل گرم گرفته شه . پاریس کوچولوی من اگه اندازه ی کف ِ دست ِ در عوض هم کوه و دشت داره . هم جنگل و هم دریا ! 
وای روشنا من کلا یه خراسان میشناسم . دیگه رضوی و شمالی و جنوبیش بمونه واسه اوناییکه سه تا خراسان می شناسن . یعنی چی انقدر جغرافیای کشورمون رو پیچیده کردن ؟؟؟؟ اینم قال من :))))) قُل خُراسانُ احَد :))))))))))))))))))))) 
سلام عزیزم
خوبی یاس جون خوبه
شرمنده دیر به دیر میام اما باور کن بیادت هستم بجز بچه داری و همسرداری و خونه داری و سرکار رفتن اصلا کار خاصی ندارم ولی نمی دونم چرا وقت نمیشه 
افرین به تو که کنار همه اینها وقت میذاری و می نویسی
امیدوارم همیشه موفق باشی
پاسخ ** آوا ** :
سلام عزیزم. شکر خدا همه خوبیم. شما چطوری؟ بچه ها خوبن؟ خب نوشتن یکی از علایق منه. هرچند گاهی از ذوق میفتم ولی باز در نهایت میام سراغش . حالا با اینجا یا جای دیگه. از تو هم ممنونم که با توجه با این همه کاری که نداری :-)))باز وقت میزاری و به وبلاگم سر میزنی :'****
من تاحالا کشک خالی نخوردم ولی الان دهنم آب افتاد :))
آخه یه ذهنیتی دارم که یکم ترشه :دی

امروزم 3 روزش بود، مبارکا باشه :))
پاسخ ** آوا ** :
بله ذهنیتتون بجاست طعمش ترشه :-)))

آییییییییییییی از کشک زیره بببببدم مییییااااااد....هر وقت میخورم بعدش حالت تهوع می گیرم. خراسان شمالی مرکز کشک و لواشک و قره قروت و ...اووووه تا بخوای طعم های مختلف. هر وقت میریم خراسان شمالی تو راه کلی هله هوله میخریم. دقیقا نزدیک بجنورد یه گردنه هست به اسم گردنه لیلی و مجنون. یه چشمه آب خنکککک اونجاست که کنارش بساط انواع کشک و لوشک و ... هست. فاروج هم خیلی داره. راستی یادم باشه سر فرصت بگم چرا اسم این گردنه لیلی و مجنونه. یادم بندازی بگم ها.

هیییچ کشکی را ناغافل در دهان دیگری نگذارییید شاید که زیره داشته باشششد...قالَ مممممَن....

پاسخ ** آوا ** :
منکه تا بحال نخوردم ببینم چه طعمیه . ولی از زیره بدم نمیاد ♡♡
فااروووج ؟ با لحن جناب خان البته !!!!حالا چی هست این فاروج؟؟؟ 
ما تو سفر مشهد کلی کشک خریدیم ولی خب خیلی سخت بود اخرشم همه رو اب گردیم ریختیم توی کله جوش♡ 
فدای خودت وداحادیث معتبرت :-))))*
سلام :)

بابت کامنتتون ، تو وبلاگم هم جواب دادم :

شما خوب مینویسید ، خیلی خوب میشه و واقعا خوشحال میشیم که شرکت کنید تو این مسابقه :) حداقل حضورتون باعث دلگرمیه :)
پاسخ ** آوا ** :
سلام. از اینکه میگید خوب مینویسم ازتون ممنونم ولی واقعیت اینه نوشتن حس و حال میخواد که فعلا در من موجود نیست. از طرفی واقعا فرصت ندارم. بهرحال از لطفتتون صمیمانه ممنونم. انشالله دوستان خوش قلم حسابی بازار گرمی میکنن
  • ♥ღஜ یزدان ♥ღஜ
  • سلام"
    هیچ کشکی به تمیزی کشک نی ریز نمیشه اکثر شهرهای ایران کشکهاشون رو چشیدم تکه واقعا....
    راستی کسی مجبورش کرده بود حالا قورتش بده؟ یا فکر کرده همون کشک خاله هست مجبوره بخوره؟

    ما خنده روی یک لب هستیم
    دردا که دلیل خنده تب هستیم
     هر روز به غم" گذر خواهد کرد
    گمگشته دلیل" بونه شب هستیم
    ......
    پاسخ ** آوا ** :
    سلام :-) خب من یکی کشک نی ریز رو تا حالا نچشیدم. از کجا میشه تهیه ش کرد؟ صد در صد باید خوشمزه باشه که شما میگید . 
    منکه اونجا نبودم من فقط وسط هر هر کر کر همکارا و از لا به لای حرفاشون فهمیدم با دکتر چیکار کردن و اون بنده ی خدا ناغافل رکب خورد. البته خودش میگفت اگه میدونستم کشکه میخوردم ولی بابت غافلگیر شدنش حسابی مچاله شد . حالا اینکه چرا برنگردوند دیگه خبر ندارم. شاید دلش نیومد
     بابت شعر ازتون ممنونم.

    کشک؟! ):

    ن دوسش ندارم

    اصلا )):

     

     

    + وقتی میبینم یکی چیزی توو گلوش گیر میکنه و یا میشنوم، حالم بد میشه....

    حس خفگی بهم دست میده...

    خاطره ی تلخی دارم...

     

    پاسخ ** آوا ** :
    اتفاقا من کشک رو خیلی دوست دارم مخصوصا توی غذایی مثل آش و کشک بادمجووووون .
    دوست دارم خاطره ت رو بشنوم :-)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">